Benvinguts a l' AYMAMÍPUNTCAT

Els itineraris que es descriuen en aquest Blog no fan, en cap cas, la funció de cap guia excursionista o de muntanya. Si en seguiu algun, ho feu sota la vostra responsabilitat.
Abans de sortir a la muntanya, informeu-vos bé de la ruta, la méteo i el material necessari per afrontar-la.



SALUT i MUNTANYES //*//

Ramon.


dissabte, 24 de maig del 2008

l'accident dels Ferrocates

Arran del tractament de la notícia del xoc de trens del dia 21, i com a coneixedor dels fets i de la professió, estic al·lucinant de les coses que s'han arribat a dir i a publicar. I les declaracions d'alguns polítics?

El sentiment entre el col·lectiu de Maquinistes, us puc dir que és de cabreig generalitzat. El meu particular és d'una indignació que se surt de mare.

El dilluns tenim una reunió amb l'empresa per a tractar el tema.

Ni com a persona, ni com a maquinista, ni com a sindicalista, puc tolerar aquesta actitud banalitzadora de determinats mitjans de comunicació.
Per això he preparat el següent comunicat de premsa; ja veurem si me'l publiquen, però és la meva opinió, compartida amb molts companys.

En relació a l’accident de trens ocorregut el proppassat dia 21 a la línia Barcelona-Vallès dels FGC, i sobre el qual s’han escrit i difós notícies i declaracions ben allunyades de la realitat, aquesta Secció Sindical vol puntualitzar i deixar clar el següent:

. Que en l’accident hi van intervenir varis factors directament relacionats amb la circulació dels trens en les circumstàncies que ho feien.

. Que la limitació de velocitat al tram afectat és de 90 km/h, tant de la via com del material mòbil amb què es dóna el servei comercial.
Per tant, no són certes les declaracions del Sr. Ramon Borrell, Director de la Unitat de Negoci de Tren de FGC, en què afirma que hi havia una limitació de 30km/h.

. Que els trens no circulaven amb excés de velocitat, sinó a velocitat excessiva per a detenir-se davant del senyal en què es va produir l’accident.

. Que els trens circulaven amb el sistema ATP (Automatic Tren Protection) desconnectat en compliment de l’Ordre de Servei relativa als treballs de posada en servei del nou Enclavament de La Floresta.

. Que el sistema ATP actua sobre el moviment del tren, donant codis de velocitat i aturant-lo automàticament quan les circumstàncies ho requereixen. En cap cas aquest sistema de protecció actua, tal i com s’ha publicat en algun mitjà de comunicació, sobre l’obertura de les portes del tren, sigui quina sigui la seva circumstància.

. Que els senyals de blocatge (semàfors) amb indicació de color ambre (o taronja, com ho defineix FGC al seu comunicat), autoritzen als trens a continuar la marxa. En cap cas, doncs, els trens afectats es van ”saltar” aquests senyals, tal i com s’ha publicat en algun mitjà de comunicació.

Així mateix, aquesta Secció Sindical ha tingut la sensació que part de la informació relativa a l’accident que han difós els diferents mitjans de comunicació, tant escrits com audiovisuals, ha esta força desafortunada i, com diem a l’encapçalament, allunyada de la realitat.

Això té conseqüències negativament directes en la construcció de l’opinió dels consumidors d’aquesta notícia, en contra del col·lectiu de ferroviaris de FGC.

Entenem que la professió de periodista, prou denigrada ja per determinades actituds, no es dignifica, precisament, amb el tractament d’aquesta notícia per la manca de rigor i el contrast de determinades informacions.

Altrament, també volem criticar l’actitud dels polítics, que sempre actuen en base a la rendibilitat política dels seus actes i manifestacions, sense importar-los res ni ningú. En aquest cas, usuaris i treballadors que van patir les conseqüències de l’accident.

Finalment, volem manifestar des d’aquí el nostre suport incondicional als Maquinistes afectats; així com felicitar tots els Agents de FGC que van treballar en la resolució d’aquesta incidència, amb els mitjans que disposaven i amb la més que provada professionalitat que els caracteritza.


Secció Sindical d’UGT a FGC.

2 comentaris:

Jordi O ha dit...

Ramon,

Estaria be tenir de primera ma una crònica dels fets. Lo dels media no m'encaixa per enlloc! Estava en obres? Estava indicat? Et poden canviar un semàfor de manera imprevisible?

Ànims!

Ramon. ha dit...

a veure, d'entrada, els mèdia no se n'assabenten de res. dóna la impressió que prenen notes de les declaracions i després es munten la seva pròpia pel·lícula.

el comunicat final de FGC:

http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarga_pdf/05%20comunicat%20BV.pdf

s'ajusta a la realitat, amb el
matís del concepte d'excés de velocitat; vull dir, el límit és de 90km/h i els dos trens anaven a menys velocitat. però anaven a una velocitat excessiva per aturar-se davant del senyal en vermell.

el tram no està en obres, aquí també s'han fet la pitxa un lio. s'hi estava treballant per adequar l'enclavament (control de la circulació) de La Floresta. és una feina informàtica, només hi ha una petita part de feina física al lloc concret de La Floresta, que s'ha fet en horari de no circulacions.

per tant, no hi havia cap indicació.
els MQ,s teníem coneixement de les condicions de circulació per l'Ordre de Servei esmentada al "meu" comunicat.

i sí, et poden canviar la indicació d'un semàfor, però abans t'han d'avisar.

això és el que hi ha.

salut.