dilluns, 27 de juliol del 2009

el Medi natural, preservació o negoci ?

Onades de pedra

A les 7 del matí surt de Nerín el bus, de l'ajuntament de Fanlo, "dels muntanyencs" que recorre fins a Bacarizuala-Comariceto 11km de la pista, prohibida als vehicles particulars, que va fins a Torla. La tornada és a les 8 del vespre.

Aquest bus, a part de l'horari muntanyenc, té l'horari anomenat "turístic" amb dues sortides més, per fer la "Ruta de los Miradores".
El preu és de prop de 20€ i hi caben 35 persones. A més, disposen de furgonetes de 8 persones que també fan aquests recorreguts. Feu números.

D'acord que evitar que hi pugin tants cotxes com vulguin, preserva el medi. Però un servei ofert per un ajuntament, s'ha de considerar i costar com a turístic, o alternatiu i a preu de cost?

Bacarizuela-Comariceto 2175m és el punt on s'inicia l'itinerari alternatiu a la vall d'Ordesa per anar cap a Góriz. Es passa pel Cuello Gordo 2185m i se segueix per sota de la Sierra Custodia, guaitant a vol d'ocell la vall d'Arazas i la Cola de Caballo.

Abans d'arribar al refugi, on hi va tothom, trobem el GR-11 i el seguim netament cap a l'E fins el Collado Superior de Góriz 2343m. En aquest coll el GR es bifurca per anar, per dos recorreguts diferents, al coll d'Añisclo.
A nosaltres ens interessa el que va en direcció ENE, a buscar la llomada SE de la Punta de las Olas.

A la cota 2700 la uniformitat del cingle que fa estona que voregem per la seva base presenta un tall en què s'hi enfila el camí bastit al pedregam de las Olas.
Hi remuntem els 300m que ens separen del cim de la Punta de las Olas 3022m.

Aquesta muntanya és pas obligat per fer via cap als tresmils més orientals del massís del Perdut, inclòs aquest mateix.

Un servidor, il·lusionat per assolir tots els tresmils del Pirineu, havia triat acostar-me als Baudrimont, i cap allà que hi anem.

A primer cop d'ull, el camí cap al proper Baudrimont SE és força evident. Seguim, doncs, la lògica del terreny i fent una diagonal per la base de la seva paret Sud, ens enfilem fins els seus 3026m sense més complicacions.

Tenim al davant el seu germà gran, però la seva proximitat linial es veu escapçada per un vertiginós precipici que ens obliga , ja ho sabíem, a fer una bona marrada per atansar-nos-hi.

Guanyat el desnivell en què superem l'alçada del Baudrimont NW, ara cal baixar fins l'inici de la seva Aresta W que es recorre amb una senzilla grimpada fins el seu cim, 3045m.

Si haguéssim trobat lloc a Góriz, ara seria el moment de triar per quin camí anar-hi, però això és una utopia si no es truca amb mesos d'antelació, i nosaltres no ho hem fet.
Així que hem de tornar a buscar el bus de Nerín, i per això ens cal tornar a passar per la Punta de las Olas.

Desfet el camí, a l'alçada de Gòriz, on ja deixem el GR-11, ens aturem a fer un mos per omplir una mica el dipòsit, el mínim per arribar a la parada del bus.

Haurà estat una jornada tan llarga com assolellada i ben aprofitada.

A Sarvisé ens espera una bona dutxa i un millor sopar, recompensa merescuda a l'esforç esmerçat.

18 de juliol, 2009

Punta de las Olas 3022m
Baudrimont SE 3026m
Baudrimont NW 3045m

Carmen, Ramon.

Anònim ha dit...

No penseu en la timada de l'autocar, que les línies de busos a Catalunya per a connectar molts pobles són caríssimes! Penseu en els tres tres mil, hi ha fotos molt maques!