dijous, 2 de juny del 2011

sense prou neu per a esquiar, a caminar...

El primer cop que vaig anar a Gréixer va ser el novembre del 73, sí, del segle passat. Fins aquest diumenge, no recordo haver-hi tornat més. Tot i el temps passat, el record que en tinc és del refugi on vam dormir-hi. L'endemà vam fer la travessia fins La Molina, passant per les Penyes Altes i la Tosa (o Tossa?) d'Alp.

Llavors, el Berguedà es tancava en aquestes muntanyes i per passar a la Cerdanya s'havia de voltar pel Pla d'Anyella i la Molina. El 30 d'octubre del 84 es va inaugurar el mal anomenat Túnel del Cadí.

Deixem el cotxe a la cruïlla, de la carretera del Coll de Pal, on neix la pista que puja a Gréixer. Actualment, és una finca particular i n'està prohibit el pas de vehicles.

Seguim la pista deixant el poble a la nostra dreta, fins a trobar, ben a prop, l'indicador que ens assenyala el nostre itinerari. Anem a buscar el camí de la Canal de la Serp. Així doncs, pugem serpentejant pel bosc fins a treure el nas a les Costes de Gréixer i arribar al Pla de Moixeró.

Els darrers 200 metres de desnivell es reparteixen entre una altra estona de bosc i els primers trams rocosos, fins i tot amb una corda fixa, potser no n'hi ha per tant.

Encara es veu alguna clapa de neu llunyana i escassa a les muntanyes de l'altre costat de la Cerdanya.

Tornem al Pla de Moixeró i fem camí fins el Coll Dental. Allí, al costat del camí del refugi St. Jordi, surt un camí assenyalat amb vermell i fites abundants que, en direcció SE, va a buscar el Coll de la Cabrera. En aquest punt, prenem el corriol de la dreta, una mica dubtós al principi, fins el Coll d'Escriu.

Tornem a ser a la pista que, amb comoditat, ens torna a Gréixer i al cotxe.

29 de maig, 2011

Penyes Altes del Moixeró 2260m.
Carmen, Ramon.

VADABLOG ha dit...

no divulguis tant les bondats del Berguedà, no sigui que se´ns ompli de "pijos" com a la veïna Cerdanya...
;-)

Ramon. ha dit...

ostres, si ho he dit en veu baixa...