diumenge, 20 de maig del 2012

Del Bastiments a l'Aneto en set dies (i 2).

Un fort ruixat ens fa dubtar camí del Portillón. MIro l'altímetre, som a 2700m i el que cau és aigua. Algú diu que la cota de neu és a 3500 i així deu ser. Hi ha qui ja gira cua; nosaltres ens donem l'oportunitat d'arribar al Portillón Sup. 2880m.

Vam arribar el dissabte a la nit a La Besurta 1900m, després de sopar a Benás. Contra tot pronòstic, se'ns va aparèixer la MaredeDéu en forma de lloc per aparcar allà on no en donàvem ni un duro. Just davant de la guingueta i els seus porxos, on vam fer un còmode bivac mentre cap al SE el cel s'encenia a cada llampec.

L'Albert em desperta puntual a l'hora convinguda. Vull fer una mica el mandra, però la seva energia em talla el rotllo i jo també m'hi poso per feina. A les 4 de la matinada, l'activitat a La Besurta és més pròpia d'hores més tardanes.

A les 04:45 els frontals iluminen el camí de terra que al cap d'un quart ja s'emblanquina. Allà on trobem que ja toca ens posem els esquís i seguim el camí cap a La Renclusa 2140m on ens afegim als primers hostes que en surten.

El primer ruixat cau aviat, quan ja fa estona que la llum de l'albada inutilitza les llanternes. Passa ràpid; més que no pas el segon que ens fa aturar a posar-nos les jaquetes.

Al Portillón, els núvols han passat de llarg i s'obren clarianes. Després d'una pausa baixem a la Glacera d'Aneto i fem via fins a sota del Coll de Coronas 3196m. Sembla que aguantar estoicament els ruixats haurà estat una bona aposta.

Iniciem el darrer tram, en què s'hi aplega quasi tota la gent del primer torn. Arribem a l'avantcim i hi deixem esquís i motxilles per passar el Pas de Mahoma. Ho fem amb comoditat; la roca ja s'ha despullat quasi del tot de la neu que el cobreix. L'Aneto 3404m per nosaltres sols. Encara en som pocs i no hem de fer cua ni per les fotos, ni per la tornada.

Els núvols que amaguen la Vall d'Aran no sembla que tinguin esma d'acostar-s'hi. Tot i així no ens entretenim gaire i anem per feina. La qualitat de la neu ens fa dubtar. Els primers girs són desalentadors, però, com més baixem millor la trobem.

Arribem just fins a Aigualluts, sense problemes. Esquís a la motxilla i a caminar cap a La Besurta mentre ens anem creuant amb passejants que miren estranyats els estris que portem a l'esquena i als peus.

Quasi a horari europeu, dinem a Benás abans no tornem cap al Bruc, on hi he deixat el cotxe. Ens acomiadem fins la propera, que aquest any ja anirà justeta.