Benvinguts a l' AYMAMÍPUNTCAT

Els itineraris que es descriuen en aquest Blog no fan, en cap cas, la funció de cap guia excursionista o de muntanya. Si en seguiu algun, ho feu sota la vostra responsabilitat.
Abans de sortir a la muntanya, informeu-vos bé de la ruta, la méteo i el material necessari per afrontar-la.



SALUT i MUNTANYES //*//

Ramon.


dilluns, 13 d’agost del 2012

Complint la tradició

L'agost acostuma a ser un mes diferent. Diferent de la resta de l'any i igual que cada agost.

Cada agost desapareix tothom. Cada agost vaig dos o tres cops a Núria, sol i en absoluta comunió amb el lloc. El santuari de Núria, les seves valls i els seus cims, sempre ha estat el meu santuari.

És com si jo en formés part, de la seva terra, del seu cel, de la seva aigua, del seu vent...

Surto a les 10:40h de Núria 1965m, cap al Puigmal. La gent que ha dormit a Núria ha matinat i ja me'ls trobo de baixada. Tot i així, encara queden trescadors quan arribo al Puigmal 2913m, a les 12:20h. Només m'hi aturo a menjar un plàtan i fer un glop. M'he sentit bé i no vull relaxar el ritme.

Passo pel Segre 2843m i en arribar al Coll de Finestrelles 2604m hi trobo tres nois que em miren i em diuen "bones"... Són catalans. Bones? El què? Potser s'estan cruspint unes peres i em fan saber que són bones? O s'han fixat en les meves vambes i han vist que són bones i no se'n poden estar de fer una exclamació espontània... Segueixo cap amunt, rumiant què ha fet malament aquest país per a ser l'únic del món que renuncia a la seva llengua.

El vent juga amb la boira i no la deixa passar cap al Nord. Tot just m'embolcalla i m'allibera de la calor que patiria si no.

Al Finestrelles 2828m faig el segon "pit-stop" camí del Coll d'Eina 2682m, on veient que encara vaig d'hora decideixo seguir per la carena. De sobte, enmig de la boira apareix una noia que va en sentit contrari. Ens saludem sense aturar-nos.

Petjo el Pic d'Eina 2789m i tampoc no m'hi aturo. Arribo al NouFonts 2861m a les 14:55h i abans d'arribar al Coll de NouFonts 2651m, a les 15:15h, faig la darrera aturada per a menjar i beure. Bones, les peres.

Vull agafar el Cremallera de les 16:30h. Així que ja toca baixar. Segueixo aquest tram del GR11 i arribo a Núria a les 16:00h. Tinc mitja hora per treure'm la ronya de les cames i poder posar-me les sandàlies sense haver d'acotar el cap.

A l'estació de Ribes, mentre espero el tren, l'entrepà de truita supera totes les expectatives.

5 d'agost, 2012

Puigmal, Segre, Finestrelles, Eina, NouFonts.

Ramon.
.