dimecres, 12 de desembre del 2012

No vam trobar en Camille

Ja sabíem que no era la millor època, però ho volíem intentar. Finalment, però, la realitat meteorològica es va imposar i el sentit comú ens va fer prendre la millor decisió.

Així, doncs, anem al Refugi de Gabardito 1280m on s'hi arriba en cotxe des de la Val d'Echo. Hem sopat a Siresa i al refu hi arribem per a dormir.

El dissabte se'ns presenta amb bones perspectives, augmentades pel fort vent que bufa a les altures.  Deixem el cotxe a Selva de Oza, al costat de Puen d'Oza 1123m, i prenem el camí, ben senyalitzat, cap al Castillo d'Acher. Camí fangós fins al refugi de lo Castillo d'Acher 1735m i pedregós en la pujada a la bretxa que dóna pas per la muralla sud cap a la carena.

A partir d'aquí trepigem neu i arribem a la Punta Nord del Castillo d'Acher 2384m, d'on fugim ben aviat per les ventades. Abans, fem quatre fotos d'allò que podem identificar.

La gent amb què coincidim confirma l'interès per aquesta ascensió.

Un grup de deu persones d'Albacete posa la nota de color al refugi, la nit de diumenge.

Aquest grup ens precedeix, el diumenge, en l'intent d'ascensió al Bisaurín. La méteo es va complicant. Les primeres gotes cauen abans d'arribar al refugi de Dios te Salve i després d'una treva, a l'altura del refugi de Plan d'Aniz, passem el refugi de Lo Foratón i es desferma la tempesta que ens imposa la retirada, just abans d'arribar al Colláu de lo Foratón 2016m.

Els d'Albacete arriben al refu poc després que nosaltres i més xops. Alguns no han fet el cim; hi havia una densa boira i hi feia força vent. Acollidor, vaja...

Després de fer un mos i vistes les males expectatives del temps, plujós i nivós, ens n'anem a Jaca, a esperar el dilluns tot aprofitant una excel·lent oferta de Trivago al Reina Felicia.

El dilluns arriba puntual i precís amb allò previst. Plou i neva a les cotes altes. Abans de tornar cap a casa passem el Túnel del Somport -no l'havia passat mai- per anar fins a Lescun, on hauríem hagut de passar-hi en travessa. Pura curiositat.

De tornada encara ens aturem a Canfranc Estació, una altra curiositat pròpia d'un plujós dia de vacances.

No hem trobat ni rastre d'en Camille; la Senda haurà d'esperar.