dimecres, 4 d’octubre del 2017

Venim del Nord, anem al Sud.

Volta pel Montsant, pujant pel Grau dels Barrots i baixant pel Grau de l'Espinós, havent anat fins al Toll de l'Ou.

La méteo ens allunya del Pirineu i ens porta cap a les muntanyes del Sud. La Serralada del Montsant és un pou d'infinites excursions, i dels llocs més desconeguts pels habituals del Pirineu.

Feta una prospecció pel Wikiloc, ens fixem en aquesta ruta https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8545746 per desnivell i horari. Fora de la Serra Major, desconeixem la part més al Nord d'aquest recorregut. El Toll de l'Ou ens sembla un bon reclam.

Esmorzem a l'únic bar (Bar L'Únic) de La Morera del Montsant. Tenen un horari estrany, tanquen a les 13:00 Com que no fan dinars, un cop ha esmorzat tothom, ja pleguen.

A l'aparcament, coincidim amb un grup nombrós que s'abillen per anar a una Ferrada que hi ha per la zona. Nosaltres, iniciem l'excursió pel camí de la Serra Major cap al Grau dels Barrots.

Arribats al Grau -ben indicat, com tots els itineraris de la Serra- ens endinsem entre les seves estretors fins que hi trobem les clàvies per on ens haurem d'enfilar. És un tram vertical, però sense dificultat, fora del primer esglaó, una mica alt.

Superat aquest primer pas, caminem per una zona descomposta fins que hem de girar 180º a l'esquerra i reptar a la gatzoneta per sortir de la bauma.

Novament a l'esquerra, travessem un bloc encastat, també per unes clavilles, i ja reprenem la marxa per un corriol. Arribem al Balcó del Priorat.

A partir d'aquí , ja seguim els camins tot xino-xano. A cada cruïlla, mirem el GPS i ens anem dirigint cap al nostre desconegut objectiu.

Quan prenem la desviació cap al Barranc de les Falles, comencem a perdre altitud i a endinsar-nos en zona boscosa. Totalment enclotats, no veiem res de res i anem seguint d'esma el camí que, sense cap mena d'interès, ens menarà a creuar el Barranc de l'Aixaragall i al camí del Toll de l'Ou.

Quan tenim el Toll a la vista, el veiem del tot sec i decidim que no val la pena baixar-hi perquè després hem de tornar enrere. Un parell de fotos i un mos i cap amunt.

Hem de tornar a pujar a la Serra Major. Ara, però, ho farem pel camí lògic -un GR-, còmode i obert que ens retorna a la part alta.

Fet aquest tram, cal destacar l'absoluta inutilitat del recorregut pel Barranc de les Falles i RECOMANAR l'accés al Toll de l'Ou per aquest GR, seguint aquesta part del track a la inversa. També està indicat sobre el terreny.

Aviat, prenem la desviació cap a La Morera i el Grau de l'Espinós, per on baixarem caminant sense problemes.

Tot just arribem al poble, cauen les primeres gotes d'una llarga i intensa pluja. Ens en lliurem pels pèls.

30 de setembre, 2017

Montsant, Toll de l'Ou pel Grau dels Barrots.