Benvinguts a l' AYMAMÍPUNTCAT

Els itineraris que es descriuen en aquest Blog no fan, en cap cas, la funció de cap guia excursionista o de muntanya. Si en seguiu algun, ho feu sota la vostra responsabilitat.
Abans de sortir a la muntanya, informeu-vos bé de la ruta, la méteo i el material necessari per afrontar-la.



SALUT i MUNTANYES //*//

Ramon.


diumenge, 26 d’agost del 2012

Si fa sol, do re mi...

El termòmetre no baixa dels 37º fins que no arribo a Zuriza, on només estan a 34º. Aviat trobo els companys, fent una cervesa al bar del càmping, acabats d'arribar d'una bona pallissa de caminar. Jo, m'he fotut una pallissa de 400km.

El Pedro em cedeix, a la seva tenda, el lloc que ha deixat vacant l'Amparo per una lesió. Com que m'ha dit que em respectarà, accepto de bon grat l'oferiment.


Sopem de carmanyola al caliu dels fogonets. Amb vells amics i belles companyes petem la xerrada i fem plans per a l'endemà. L'Eloi em regala l'Hiru Erregeen Mahaia.

A dos quarts de vuit del matí, el vent bufa calent. És una desagradable sensació que ens fa intuir una dura jornada. Ens acostem amb cotxe al refugi de Linza 1340m des d'on sortim, alguns de manera esperitada. Jo, m'afegeixo al grup de cua.


El vent, ara, és una mica més agradable i rebaixa la sensació de calor; encara és d'hora. Al Collado de Linza 1935m fem un reagrupament parcial. L'equip de cap no perd pistonada.

Perdem altura cap al Nord per, un cop recuperada, seguir un llarg flanqueig cap a sota del cim. El camí és prou còmode i gairebé impossible de perdre. I farcit de caminants.


Més estirats que al principi, anem arribant al llarg pic de l' Hiru Erregeen Mahaia 2448m i ens anem repartint l'espai vital amb tota la gentada que hi puja. Ens cruspim els àpats que cadascú ha pujat; hi fem fotos; i tant estirats com hem arribat anem tocant el dos.


El vent se m'endú el barret amb què em protegia del sol, faig una batuda per mirar de recuperar-lo, però ja no el trobo. M'hi poso un mocador, el sol pica de valent.

De nou al Collado de Linza, quatre desaprensius se'n van cap al Petretxema. Fa una calor asfixiant i no convida gens a suar més d'allò estrictament inevitable. La resta anem fent cap al refugi de Linza, on no donen a l'abast amb les cerveses.


Al capvespre, mentre uns es banyen al riu, d'altres ens n'anem a voltar per la veïna Nafarroa, a Izaba i Erronkari, on són de festa major amb una temperatura fora de lloc.

Sopem agermanats al restaurant del càmping. És la fi de festa dels companys que han fet uns dies de vacances plegats. Ara, uns marxen cap als Alps; alguna, creuarà el "charco"; d'altres s'ho pensen; i la resta, a treballar.


La calor desaconsella fermament qualsevol intent esportiu, el diumenge. Així doncs, fem una tornada esglaonada i repartida, amb diferents objectius i components.

Jo m'apunto al dinar a Colungo, on un intent frustrat de tempesta d'estiu em deixa el cotxe ben brut de fang. Això sí, la panxa contenta.

17, 18 i 19 d'agost, 2012

Hiru Erregeen Mahaia 2448m

Angèlica, David, Dani, Eloi, Eva, Helen, Jordi, Josep, Pedro, Pi, Pilar, Ramon B., Roger, Txell, Xavi, Ramon.

https://picasaweb.google.com/115397720341576987582/HiruErregeenMahaia17190812?noredirect=1
.