dimarts, 30 de gener del 2018

A l'inrevés que el més buscat

Arribem al peatge del Túnel del Cadí. En sentit Sud hi ha un control de la G.C. A la rotonda de Puigcerdà, a frec de la frontera amb La Guingueta, hi ha un altre control pel mateix tema. Es veu que busquen un element molt perillós; es diu Mont, Puigde Mont.

Creuem aquesta frontera sense cap problema. Pugem la carretera que discorre per Font Romeu. Està nevada i les cadenes no fan cap destorb. Amb el 4x4 i les rodes M+S ens en sortim amb dignitat.

Ens situem a l'aparcament de COLL DE PAM, de les pistes de FONT ROMEU. Fot un fred que pela, potenciat pel vent. Iniciem el recorregut baixant per una pista negra, cap a l'E, fins els PLA DES AVELLANS.

Arrecerats rere una caseta de serveis, posem pells. Anem a trobar la carretera D60, just en el punt que queda tancada per neu (s'hi pot arribar en cotxe des de Mont Lluís).

Seguim aquesta carretera  fins passat L'Acordió, unes corbes que serpentegen. Aviat trobarem una desviació a N , amb indicacions del Roc d'Auda. Ens endinsem en el bosc. Hi ha senyals grocs i blaus que, de vegades, fan més nosa que servei.

Nosaltres hi trobem poca base, tot i que per pujar és suficient. Fem unes quantes marrades i perdem força temps cercant el camí. Sense perspectiva, ens sembla que no podrem passar per segons quins llocs, però al final anem trobant-hi la manera.

Quan sortim del bosc, podem veure el Roc D'Auda, on hi arriben els remuntadors d'Els Angles. Darrere hi ha el nostre objectiu. Ara, ja fem via amb comoditat. Al bosc, se'ns ha fet tard i la méteo s'està embolicant.

Guanyem els darrers metres sense cap més complicació. Arribem al MONT LLARET. Veiem el Llac de La Bollosa i les muntanyes que l'envolten, però amagades rere la cortina de les nuvolades.

Fa força vent i les boires se'ns acosten amb rapidesa.  La muntanya, a bodes no ens convida. Quan iniciem els descens, aquesta boira ens amenaça amb esguerrar-nos l'esquiada, però s'esvaeix en el moment just.

Baixem cap a l'ESTANY D'AUDA, què podem veure als nostres peus. Tornem a posar pells per remuntar uns metres a cercar la baixada que ens retornarà a la D60. Aquesta baixada, la fem amb pells per una neu pols excepcional; això és perquè anem trobant trams horitzontals en què, per la quantitat de neu, ens costaria progressar en mode descens. Amb menys neu, o neu dureta, no hi ha d'haver problema.

Baixem la D60 i tornem a posar pells -l'últim cop- per passar pel PLA DES AVELLANS (on demanem si podem pujar amb el telecadira i ens diuen un no rotund) i anar a remuntar les pistes Perce Neige i Primevère fins el COLL DE PAM.

Comença a fosquejar i segueix fotent un fred que pela. Feina tinc a descordar-me els botins (gràcies Txell i Ximo) amb els dits insensibles...

Al Plat Rodó (Puigcerdà), ens refem dels elements atmosfèrics mentre ens fotem un merescut berenar-sopar.

Els controls de la G.C. ja no hi són...

27 de gener, 2018

Mont Llaret 2376m

Graugés, Txell, Ximo, Ramon.