diumenge, 6 de maig del 2018

A prop de casa

Ascensió al GRA DE FAJOL des de l'aparcament superior de VALLTER i descens per la COMA DE L'ORRI.

Prèvia combinació de vehicles (si no es vol provar fortuna fent autoestop), pugem a estacionar el cotxe a l'aparcament superior de VALLTER. Volíem començar al camí del Refugi, però la neu colga totalment el seu aparcament i una filera infinita de cotxes aparcats al voral de la carretera ens impedeix deixar-hi el nostre.

Les pistes ja estan tancades i això facilita la progressió cap al COLL DE LA MARRANA. Per ascendir al cim, encara trobem la neu força dureta, cosa que afavoreix la pujada (alguns amb ganivetes).

El descens per la COMA DE L'ORRI el comencem amb molt bona neu, que es va transformant tal i com anem perdent metres.

Apurem amb els esquís als peus fins la cota 1818, 1'6km abans del cotxe. Gens malament per l'època de l'any.

Seguim fites i ens emboliquem una mica per creuar el riu, que baixa molt crescut. Finalment, tornem al marge dret i retrobem el camí, què seguim fins a tornar al marge esquerre i, per un camí més ample, fins el revolt on és el cotxe.

21 d'abril, 2018

Gra de Fajol 2714m

Graugés, Txell, Ximo, Ramon.