diumenge, 6 de maig del 2018

On no hi hagi risc d'allaus

Després de les intenses nevades de la setmana i donat l'alt risc d'allaus, busquem un recorregut absolutament segur. El Refugi COMES DE RUBIÓ ofereix totes les garanties en aquestes circumstàncies. I l'amabilitat del Paco (el guarda) en complementa l'estada.

Pugem al refugi sota una pluja fina però constant. La calor que fa desaconsella tapar-se gaire; la motxilla i prou. Amb els cabells xops, arribem al refu. Ens canviem la samarreta i la posem a assecar a l'estufa mentre ens prenem un tassó de brou ben calent. Després de la remullada, ja no tenim tanta calor.

Acabem de passar el vespre badant, al costat del foc, per la finestra i fent-la petar amb uns altres hostes.

L'endemà, el sol lluu de valent i transforma la neu molt ràpidament. La pujada cap al cim és còmoda i tranquil·la. Fem un parell de dreceres per escurçar la pista. La neu encara es manté en condicions.

A la TORRETA DE L'ORRI coincidim amb d'altres esquiadors que pugen pel vessant de les pistes, ara que ja estan tancades.

Comencem el descens amb la neu ja força transformada. En pendents mitjos encara podem baixar bé, però en pendents molt suaus i en terreny pla ens toca remar de valent. I a sobre els bastons s'enfonsen i no ajuden a traccionar. Coses de l'època...

El retorn del Refugi a Rubió és una penitència. Neu molt "empastada" que ens obliga a progressar amb les taloneres lliures. I més avall, ja a prop del poble, ens trobem diversos bassals d'aigua que ens fan treure'ns els esquís i acabar d'arribar al cotxe caminant.