diumenge, 3 d’abril del 2011

escudella i carn d'Olla (de Núria)

La calor d'aquests darrers dies ha fet estralls i el blanc que arrebossava la Vall, a les cotes baixes i les cares Sud, s'ha esvaït. Això no obstant, encara es poden fer quasi totes les rutes de Núria.

Sortim del Santuari 1965m, esquís als peus, cap a la Vall de Finestrelles. Un pont d'obra presenta la seva figura nua del vestit de neu que el cobria fa només uns dies. A quarts d'onze, el sol ja ha estovat la neu Déu n'hi do, i tot i que la traça que seguim presenta marques de ganivetes, és clar que no ho són pas de fa poc.

Un vent emprenyador, tot i que no pas fred, ens rep al collet del Roc de la Maula. Per estalviar-nos la sifonada del Coll de Finestrelles, pugem directament cap al Pic de Finestrelles 2829m i iniciem el recorregut per la carena, cap a l'Est.

La neu presenta continuïtat, tot i els rocs més grans. No ens cal treure i posar pells en els canvis de rasant d'aquestes muntanyes russes i podem progressar lliscant pendent avall evitant les transicions.

Passem pel Puig de Núria 2794m i el Puig del Coll d'Eina 2775m abans de perdre altura fins el Coll d'Eina 2684m. La Coma d'Eina no convida a baixar. Del coll enllà no hi ha neu i a la part de baix caldria remar un bon tros. Seguim per dalt.

Així doncs, enfilem cap al Pic d'Eina sense assolir-lo. Uns cinquanta metres per sota del cim, flanquegem per un tram pedregós d'obligat porteig d'esquís, molt curt, però; encara no uns 20 metres. Reprenem la marxa amb esquís just on ens envolta la boira.

Amb escasses referències, anem encertant el camí per ascendir el pic de Nou Fonts 2861m. De nou ens hem de treure els esquís. Els carreguem a la motxilla per baixar cap al Coll de Nou Fonts. Abans d'arribar-hi ja els podem tornar a calçar i iniciar el descens per una neu molt primavera, massa, però que encara es deixa fer.

El fons de la Coma de Nou Fonts conserva una neu de millor qualitat. Llisquem sense problemes fins que la coma s'engorja i n'hem de sortir. Un enllaç d'esquí mixt, de neu i d'herba, per arribar a la part final de la Coma de les Molleres i fer el darrer tram fins a Núria.

A l'estació del Cremallera, tenim temps d'endreçar una miqueta els estris abans d'agafar el tren cap a Ribes. A la motxilla hi hem posat un altre trosset de l'Olla.

2 d'abril, 2011

del Finestrelles al Nou Fonts
Carmen, Ramon.

miscel·lAnna ha dit...

al pas que vas només et quedarà l'altra nança
Felicitats

Ramon. ha dit...

sí, però em sembla que ja haurà de ser la temporada que ve...
:-)

Albert ha dit...

Nosaltres vam estar el mateix dia als tres colls.
Mirant les fotos, al coll de Noufonts, veig que us vau trobar amb un grup de 6-7 esquiadors que van fer amb nosaltres el Finestrelles.
També veig que us va agafar la boira del Noufonts cap allà a les 15h.

Quasi que coincidim i sense saber-ho.

Salut i muntanya

Ramon. ha dit...

Hola Albert,
doncs sí, ja vaig llegir al teu Blog que havíeu fet els Tres Colls i vaig pensar que no rondarieu gaire lluny.
I sí, també vam enxampar la boira al Nou Fonts; sort que només ens va emprenyar a la pujada i ens va deixar baixar prou bé.
Salut... i una mica de fred!!!!