dimecres, 26 de desembre del 2012

Oferta andorrana: 2 x 1

De tant en tant, un cap de setmana surt rodó. Aquest va ser el regal anticipat de Nadal.

Quan, el dissabte, pugem cap al Pas de la Casa veiem que el Padrons està justet de neu i sense aturar-nos-hi davallem cap a Grau Roig, amb la proposta del Pedro.

Sortim del Pla del Piolet 2150m cap a la pista Montmalús, que és tancada als esquiadors i ens dóna un ambient més muntanyenc i més acollidor en no baixar ningú. Només uns guarniments i els remuntadors trenquen l'harmonia de la muntanya.

Llisquem amb els esquís i caminem amb les raquetes fins que en arribar a l'Estanyet de Montmalús 2386m ens alliberem de la invasió de l'home i, en comunió amb la muntanya, fem camí per la neu canviant i minvant cap a la Collada de Montmalús 2707m.

Contra tot pronòstic, la neu presenta continuïtat per la cara Sud de la muntanya i cadascú pren l'opció que més li convé. Arribem al cim del Montmalús 2782m, acollidor com poques vegades. Els quatre gats que hi fem petja no destorbem el medi ni l'entorn i ens fem fonedissos després d'un ràpid avituallament i quatre fotos.

Fins el Coll s'esquia bé, però del Coll en avall cal filar prim uns 50 metres per no aterrar de cap a les pedres. Després ja se'n pot fer via i desfermar les ganes contingudes més amunt. Arribats a la pista, baixem amb el forfet virtual i gaudim de la qualitat de la neu, jugant amb els guarniments, fins que tornem al Pla del Piolet.

L'Amparo, que va amb raquetes, ens ha donat peixet per a retrobar-nos al cotxe.

Estrenem el Túnel dels Dos Valires per passar d'Encamp a La Massana, escurçant notablement la volta que hauríem d'haver fet per Les Escaldes. A Sispony, ens allotgem al renovat Alberg Borda Jovell, on la Sandra ens acull amb la mateixa gràcia amb la que cuina.

Després de tafanejar a Alpesport, tornem a La Massana on hem quedat amb el Roger. Al bar El Siurell fem un glop preparant la sortida de demà, mentre el Barça enterra la sobèrbia portuguesa.

Puntual a la cita, en Roger es presenta a Sispony. Anem cap a la Vall de Ransol, on hem quedat amb l'Albert, que ve de La Seu. A dos quarts de deu ens saludem, sorpresos de la gentada que envaeix la Vall. Diversos retrobaments de tots amb tots, amics, coneguts i saludats (en el meu cas, la Cris, en Dani Ma i en Mitx -quina il·lusió-). Tothom vol aprofitar les condicions primaverals del primer diumenge d'hivern.

Engeguem a la cota 1900 per la carretera fins el Pont dels Meners i ens enfilem cap al Refugi de la Coma de Jan 2216m. Allà, veient el que ens envolta, canviem d'objectiu. La traça del grup que ens precedeix també ens motiva; anem tots cap al NW.

Sens dubte, encertem l'elecció de ple. La pujada és còmoda i agradable a la vista, amb la Coma de Ransol al fons. En la pala final, la traça zigzagueja elegantment fins a estirar-se cap al cim del Pic de l'Estany Mort 2746m, on, en un ambient festiu, tothom celebra l'ascensió.

Malgrat el Sol, la neu s'aguanta bé per al descens. Arribem de nou al Refugi des d'on intentem escaquejar-nos de l'estretor del bosc a la pujada i de la neu massa estovada en aquest tram. Però no ens surt del tot bé i fem una marrada per arribar a l'altre costat del Riu dels Meners i acabar de baixar a la carretera.

Anem a celebrar l'èxit de la trobada, de l'ascensió i del diumenge, al restaurant La Cabaneta, a Soldeu, on no posen cap problema quan demanes dos ous ferrats extra per acompanyar el pollastre amb patates. I les olives, de franc...

22 de desembre, 2012
Pic de Montmalús 2782m
Amparo, Pedro, Ramon.

23 de desembre, 2012
Pic de l'Estany Mort 2746m.
Albert, Amparo, Pedro, Roger, Ramon.

ZAX ha dit...

Content de retrobar-te també. :-)